
Çikolata üzerine yapılan araştırmalarda çikolatanın, kanın pıhtılaşmasını ve bağırsak kanserini önleyen bir antioksidan olan flavonoit içerdiği tespit edilmişti. Bunun yanı sıra çikolata yaşlanmaya bağlı göz bozukluğu, erken doğum ve zihinsel sorunlara karşı da vücudu koruyor.
Yeni araştırmalarda ise uzmanlar çikolatanın kardiyovasküler rahatsızlıklar üzerindeki etkisini araştırıyor.
Internal Medicine isimli dergide yayınlanan araştırmada çikolatanın, kalp krizi geçirmiş kişilerde ikinci bir kriz riskini azalttığı belirtildi.
Yüksek miktarda kakao içeren çikolata tansiyonu düşürüyor ve kan dolaşımını olumlu yönde etkiliyor. Bu sayede de kalp krizi riski aza indirgenmiş oluyor.
Bilim adamları çikolata içerisinde bulunan biyoaktif bileşiklerin kalp krizi kurbanlarının daha iyi bir duruma gelmesine yardımcı olacağı konusunda oldukça iyimser.
Araştırmanın başındaki isim Imre Janszky, "Eğer diyabet ya da obezite sorununuz yoksa çikolatadan uzak durmanızı söyleyemem," diyerek şeker hastalığı veya aşırı kilo problemi olmayan kişilerin makul miktarlarda çikolata tüketebileceğini belirtti.
TürkiyeMix (1999-2012) Kendi kentinizin sitesine sahip olmak için tıklayın.
© Tüm hakları saklıdır, Sitemizin tasarımı ve içeriği T.C. yasalarınca tescil ile korunmaktadır. Tamamı veya kısmen kullanılması durumunda adli takip başlatılacaktır.